Twoim zadaniem jest rozbudowanie szkicu e-portfolio, które zaczęłaś/zacząłeś tworzyć w Module 3. Ta praca zajmie ci czas do końca trwania kursu.
Wykorzystaj poniższe wskazówki:
- Zastanów się, czy chcesz zmodyfikować cel swojej pracy. Czy twoje e-portfolio nabiera takiego kształtu, jaki uczekiwałaś/eś? Jeśli nie, doprecyzuj cel.
- Przejrzyj informacje zwrotne, które zgromadziłaś/eś. Zastanów się nad nimi i wynotuj te elementy, które powtarzają się lub szczególnie zwracają twoją uwagę. Zmień elementy e-portfolio pod tym kątem.
- Wypróbuj różne media, by tworzyć artefakty będące dowodami twoich, także cyfrowych, umiejętności.
- Zilustruj przykładową aktywność, które demonstruje twoje umiejętności. Na początek zrób skan dyplomu czy certyfikatu, zamieść zdjęcie ze szkolenia, rysunek twojego projektu, zdjęcie skonstruowanego przez ciebie prototypu itp.
- Nagraj i dodaj plik audio, np. nagranie twojej prezentacji, własny komentarz do bieżącego przedsięwzięcia, refleksję na temat projektu, który stworzyłaś/eś itp,
- Nagraj i dodaj film dokumentujący twoje wystąpienie czy pracę,
- Dodaj zewnętrzny link czy zasób. Może to być link do bloga/posta na zewnętrznym forum, link do strony www (np firmy, w której pracujesz) czy artykułu, który opublikowałeś.
Zastanów się, jakie inne dodatkowe kompetencje czy umiejętności możesz pokazać przy ich użyciu? Nazwij je i zapisz.
- Swoje cyfrowe umiejętności prezentujesz za pomocą różnych zasobów dołączanych do twojego e-portfolio. Dowody mogę być dwojakiego rodzaju:
- artefakty, których jesteś autorem/autorką demonstrują zarówno twoje umiejętności cyfrowe jak i dziedzinowe, merytoryczne.
- artefakty, które zostały przygotowane przez innych, a pokazują cię w kontekście zawodowym, także mogą stanowić dowód twoich umiejętności. Upewnij się tylko, że masz prawo z nich skorzystać. Dodaj linki i źródła zewnętrzne.
- Zdecyduj, czy dodane przez ciebie artefakty będą jednoznaczne dla odbiorcy e-portfolio. Jeśli nie,zamieść do nich komentarz nadający im konkretne znaczenie, wyjaśniające kontekst i celowość ich umieszczenia w twoim e-portfolio. Dotyczyć to może zwłaszcza artefaktów, z których nie wynikają bezpośrednio twoje umiejętności (np. film nakręcony przez twoich uczniów lub projekt zrealizowany przez twoich współpracowników, które powstały z twojej inspiracji lub pod twoją opieką)
- zastosuje ramowe kryteria oceny do weryfikacji swojej pracy
- zainspiruj się e-portfoliami innych uczestników kursu
Dostępne od: | środa, 28 marzec 2012, 09:05 |
Termin oddania: | piątek, 4 maj 2012, 09:05 |