Kryteria oceny e-portfolio mają służyć przede wszystkim tobie - stanowią punkty odniesienia dla twojej pracy a zarazem punkt wyjścia do dalszych poszukiwań tego, co najistotniejsze dla twojego zawodowego e-portfolio.
Jeśli uznasz, że należy je zmodyfikować, uzupełnić - podziel się z nami swoimi propozycjami na forum dyskusyjnym kursu.
Kryteria te zostaną wykorzystane przez prowadzących kurs do sporządzenia informacji zwrotnej do twojego e-portfolio. Aby uzyskać informację zwrotną opublikuj link do swojego e-portfolio na forum dyskusyjnym zadania 3.6 do 9 lipca 16 lipca 2012 roku. Możesz spodziewać się komentarza od prowadzących do miesiąca od tej daty.
Wykorzystaj te kryteria do zbudowania swojego pierwszego e-portfolio oraz do oceny innych prac.
Na ocenę pracy nie ma wpływu wybór narzędzia, w którym wykonane zostanie e-portfolio lecz struktura i funkcjonalność, które zapewnia.
Jeśli uznasz, że należy je zmodyfikować, uzupełnić - podziel się z nami swoimi propozycjami na forum dyskusyjnym kursu.
Kryteria te zostaną wykorzystane przez prowadzących kurs do sporządzenia informacji zwrotnej do twojego e-portfolio. Aby uzyskać informację zwrotną opublikuj link do swojego e-portfolio na forum dyskusyjnym zadania 3.6 do 9 lipca 16 lipca 2012 roku. Możesz spodziewać się komentarza od prowadzących do miesiąca od tej daty.
Wykorzystaj te kryteria do zbudowania swojego pierwszego e-portfolio oraz do oceny innych prac.
Artefakty i dowody w odniesieniu do celu prezentacji
- zróżnicowanie artefaktów pod względem formatu (dołączenie bezpośrednio lub w formie linku: zdjęć, filmów, nagrań audio i video, tekstów, zestawień, rysunków, wykresów, wypowiedzi na forum, wpisów w blogu, komentarzy, refleksji);
- schemat organizacyjny oraz sposób łączenia i linkowania artefaktów tworzą spójną całość;
- artefakty obrazują faktyczne umiejętności autora, stopień profesjonalizmu i doświadczenia;
- artefakty są adekwatne do celu prezentacji oraz poszczególnych, wydzielonych jej obszarów
- artefakty można łatwo zinterpretować;
Refleksja osobista
- osobiste refleksje stanowią integralną część struktury e-portfolio;
- refleksja dotyczy zarówno artefaktów jak i umiejętności czy kompetencji obrazowanych przez te artefakty;
- zawiera interpretację dotychczasowych osiągnięć, obecnie nabywanych oraz przewidywanych do osiągnięcia w przyszłości;
- obejmuje cele długo i krótkoterminowe (niezbędne umiejętności, zawodowe czy osobiste cele) w kontekście uczenia się przez całe życie.
Informacje o autorze
- CV, resume lub wypełniony profil stanowiący max. jednostronnicowe podsumowanie;
- informacje o planach zawodowych, celach i ścieżce planowanego rozwoju, osobowości, kompetencjach, w kontekście wykonywania swojego zawodu;
Funkcjonalność i wygląd
- łatwa nawigacja i czytelna struktura;
- jednoznaczny opis elementów;
- właściwy dobór kolorów i czcionek (rozmiar, kontrast, krój);
- działające linki, dostępny format plików;
- poprawne użycie języka;
- respektowanie praw autorskich i wydawniczych;
Na ocenę pracy nie ma wpływu wybór narzędzia, w którym wykonane zostanie e-portfolio lecz struktura i funkcjonalność, które zapewnia.
Ostatnia modyfikacja: poniedziałek, 18 czerwiec 2012, 14:01