Warsztaty we Florencji

16 października 2012 odbyły się drugie warsztaty ePortfolio we Florencji. W celu przybliżenia użyteczności tego narzędzia w kształceniu ustawicznym bezrobotnych, którzy stanowią dużą grupę w Toskanii i we Włoszech, zdecydowaliśmy się przeprowadzić warsztaty z uczestnikami kursu dla opiekunów. Uczestnicy to w większości niezatrudnieni ludzie obcego pochodzenia. Poza niewielkimi problemami językowymi, warsztaty przebiegły pomyślnie, przybliżając uczestnikom znaczenie ePortfolio i jego użyteczności w kształceniu i życiu zawodowym.

Spotkanie partnerów projektu MAPPED w Ostrawie (Czechy)

Ostatnie spotkanie partnerów projektu MAPPED odbyło się 10-11 września w Ostrawie. Podczas spotkania zostały omówione końcowe aktywności w projekcie oraz osiągnięte dotychczas rezultaty. Ustalono także, jakie działania powinny zostać podjęte do końca trwania projektu, aby w pełni zrealizować jego założenia.
Przedyskutowano procedurę monitoringu i raportowania.


MAPPED na konferencji ePIC 2012 - 10th ePortfolio and Identity Conference

Projekt MAPPED zostanie zaprezentowany podczas konferencji ePIC 2012. Zapraszamy na stronę https://www.epforum.eu/2012 w celu uzyskania szczegółowych informacji o konferencji, która będzie miała miejsce w Londynie, or 9 do 11 lipca 2012. Poniżej przedstawiamy abstrakt prezentacji:

"Involvement in learning in lifelong perspective creates a demand for learners’ support in a different sense. Independent and mostly self-directed adult learner needs on the one hand clear guidelines and flexibility on the other hand that will make his/her learning journey more effective.
In response to the demand for support and facilitation of learning for adults professionals ‘Mapped’ open e-learning course has been created and successfully piloted in 4 EU countries. Its aim was to give a short introduction to eportfolio for adults who take up various learning opportunities and further guide them towards creation of their professional eportfolio. The starting point is raising awarness about on-line professional presence and gaining control over one’s online activities, especially these presented and performed online. The course guides the learners further on to create their own e-portfolios and maintain them within the community.
The article will outline the measures taken to implement the course and draw on findings from Competence Surveys conducted parallely to the course piloting. It will also justify the choice for the modules selection and shortly describe the lessons learnt from their implementation.
The analyse will also include the revision of eportfolio practice in Poland, Italy, Czech Republic and Turkey in order to create a map for further developments of eportfolio.
The article will showcase the development of professional e-portfolios in 4 countries in different settings and for different adults - freelancers, corporate professionals, teachers, vocational adult students. The common denominator is their involvment in learning that takes place concurrently to their professional life and work. As such it can be demonstrated as additional asset and a way to promote oneself in a work place."

Kusry MAPPED otwarte! (kwiecień/maj 2012)

Włoska i polska wersja kursu są już otwarte.

Warsztaty w Polsce (23 maja 2012)

Po pierwszych, testowych warsztatach w Mielcu (12 stycznia 2012), pełne warsztaty przeprowadziliśmy w Warszawie w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowania Komputerów w Warszawie. Agnieszka Chrząszcz przeprowadziła szkolenie dla 20 uczestników: pracowników OEZiK: nauczycieli, szkoleniowców, kierowników departamentów, trenerów i konsultantów.

Warsztaty przeprowadzono zgodnie ze scenariuszem. Uczestnicy byli zainteresowani tematyką, aktywnie uczestniczyli w sadaniach i krytyczni w pozytywnym znaczeniu. Kilka osób zapisało się na kurs.

Warsztaty w Ostrawie (6 kwietnia i 14 maja 2012)

Warsztaty w kwietniu 2012 były skierowane do osób bezrobotnych. RPIC-ViP we współpracy z miejscowym Urzędem Pracy przeprowadziło szkolenie z miękkich umiejętności, aby zwiększyć możliwość zatrudnienia osób bezrobotnych. Wszyscy uczestnicy (8 osób)uczestniczyli aktywnie w warsztatach i angażowali się w zadania. Warsztaty pomogły uświadomić uczestnikom, że w wielu przypadkach nie jest łatwo wskazać różnic między wiedzą, umiejętnościami, kompetencjami czy cechami osobistymi. Na koniec przeprowadzona została ewaluacja warsztatów - uczestnicy wypełnili kwestionariusz ewaluacji. Wszyscy uznali, że warsztaty były przydatne oraz "nowe dla mnie...".


OStrava1
W drugich warsztatach wzięła udział nowa grupa 6 bezrobotnych osób. Plan Schemat działania był podobny, jak podczas pierwszych warsztatów. Warsztaty otrzymały pozytywny feedback od uczestników - zapoznali się z kilkoma interesującymi i nowymi dla nich tematami, uznali, że warsztaty były przydatne i użyteczne.

Ostrava2

Trzecie spotkanie Mapped meeting we Florencji (27-28 Luty 2012)

Podczas spotkania we Florencji zostałzaplanowany drugi etap badań opinii na temat e-portfolio. Kurs został opracowany do końca. Omówiono narzędzia walidacji kursu. Została również opracowana krótka ankieta na potrzeby ewaluacji warsztatów e-portfolio.
Ankieta ta została przetestowana podczas warsztatów w Scuola Superiore di Tecnologia Industriali, w których wzięło udział 12 studentów. Warsztaty podzielone zostały na dwie części: interaktywne wprowadzenie do koncepcji sieci społecznościowych, e-portfolio, kompetencji oraz dowodów, i bardziej formalne zaprezentowanie niektórych idei.

1

2

3

4

Tworzenie kursu (Maj 2011)

Rozwijanie kursu Mapped rozpoczęło się w maju 2011, zgodnie z ogólną struktują projektu wypracowaną podczas spotkań i videokonferencji.
Kurs będzie zbudowany z czterech modułów:
The course will include fours modules:
- Twoja obecność w sieci
- Wprowadzenie do e-portfolio
- Zacznij tworzyć swoje e-portfolio (narzędzia, struktura i plan)
- Artefakty: tworzenie i dodawanie do twojego ePortfolio.
Przez ogólne rozumienie warunków obecności w internecie po profesjonalny punktu widzenia, kurs poprowadzi studentów do stworzenia kompletnego ePortfolio, wyposażonego w cyfrowe artefakty pokazujące i potwierdzające ich umiejętności i kompetencje.
Kurs zostanie przetłumaczony na języki narodowe krajów partnerskich projektu; będzie dostępny dla uczestników projektu w tych krajach.

Tłumaczenie Mahary (Maj 2011)

Mahara jest oprogramowaniem dedykowanym dla tworzenia i zarządzania ePortfolio. Została opracowana i wdrożona w języku angielskim, jednak zespół projektu Mapped zdecydował, że przetłumaczenie jej na języki narodowe krajów partnerskich może być pomocne dla osób chcących skorzystać z tego oprogramowania dla tworzenia swoich ePortfolio. Krajowe instalacje programu dla uczestników kursu Mapped dostępne są na stronie www.mapped.cel.agh.edu.pl/mahara

Drugie spotkanie MAPPED w Koni (Turcja)

W dniach 26-27 kwietnia 2011 r. turecki partner zorganizował w Koni drugie spotkanie projektowe. Dyskutowaliśmy efekty wywiadów z ekspertami oraz wyniki poszukiwań przykładów praktyk e-portfolio w krajach partnerskich. Ustaliliśmy także strukturę kursu, który będzie jednym z głównych efektów projektu oraz opracowaliśmy plan pracy na kolejne miesiące.

Etap opracowywania studium przypadków rozpoczęty

Zgodnie z ustaleniami pierwszego spotkania projektu, w kwietniu 2011 r. partnerzy przeprowadzili wywiady z ekspertami na temat wykorzystania e-portfolio w Polsce, Turcji, Włoszech i Czechach. Eksperci reprezentowali różne obszary działania - zarządzanie zasobami ludzkimi w prywatnych przedsiębiorstwach, menadżerowie publicznych ośrodków doradztwa zawodowego, pośrednictwa pracy, osoby zajmujące się doskonaleniem zawodowym, itp.

Spotkanie otwierające projekt (Kraków)

W dniach 9-10 grudnia 2010 r. w Krakowie odbyło się pierwsze, otwierające spotkanie projektowe. Dyskutowaliśmy zadania projektu i ustaliliśmy kto jest za co odpowiedzialny. Wybraliśmy także pierwsze terminy realizacji zadań. Skupiliśmy się na przeglądzie literatury pod kątem istniejących przykładów praktyk e-portfolio. Określiliśmy także kontekst kursu, profil przyszłych kursantów i ekspertów, z którymi planujemy przeprowadzić wywiady.

Plan działania

Projekt jest podzielony na dwa etapy:
  1. etap przygotowawczy, który rozpoczyna się wraz ze startem projektu i potrwa do końca 2011 r. Nacisk położony jest na zbadaniu aktualnych i zrealizowanych praktyk e-portfolio w każdym kraju partnerskim oraz dostarczeniu teoretycznych podstaw do opracowania kursu i dostosowania go do lokalnego kontekstu przez każdego partnera.
  2. etap implementacji, który rozpocznie się w 2012 r. i dotyczy wdrożenia kursu (pilotaż, ewaluacja.
Tabela pokazuje poszczególne aktywności zaplanowane w Projekcie:

Plan

Celem pakietu pierwszego, ramy kompetejcyjne ePortfolio, jest zdefiniowanie kontekstu kursu w każdym z krajów partnerskich poprzez prześledzenie istniejących praktyk ePortfolio. W wyniku tych działań zostanie opracowany odpowiedni model kursu, który będzie mógł zostać włączony do krajowych ram edukacyjnych.

W pakiecie drugim, Otwarty e-learningowy kurs ePortfolio, zostanie zaprojektowany i wdrożony kurs w języku angielskim. Będzie on dostępny dla indywidualnych użytkowników na platformie e-learningowej Moodle. Kurs będzie otwarty, czyli udostępniony dla wszystkich i dostępny do ściągnięcia na zasadach Otwartych Zasobów Edukacyjnych. Dodatkowo, w celu wsparcia indywidualnych użytkowników, zostanie udostępniony przewodnik po kursie.

Trzeci pakiet, Tłumaczenie kursu, jest poświęcony na tłumaczenie kursu na język polski, włoski, czeski i turecki.

Pakiet Walidacja ma na celu przeprowadzenie weryfikacji kursu. Kursy będą weryfikowane podczas dwustopniowego procesu: ewaluacja treści i weryfikacja praktycznego wykorzystania kursu w trakcie indywidualnego rozwijania ePortfolio.

Pakiety Rozpowszechnianie i utrwalanie wyników projektu oraz Zarządzanie projektem trwają od początku do końca Projektu. Rozpowszechnianie wyników projektu jest kluczowe dla projektu, aby zagwarantować utrwalenie celów projektu oraz integrację ePortfolio z krajowymi systemami kształcenia zawodowego (VET) po zakończeniu Projektu.
Celem zarządzania projektem jest nadzór nad dostarczaniem rezultatów poszczególnych pakietów w ustalonych terminach, zarządzanie budżetem projektu, dbanie o najwyższą jakość rezultatów oraz wspomaganie efektywnej współpracy i komunikacji pomiędzy partnerami Projektu.
Ostatnia modyfikacja: piątek, 16 listopad 2012, 10:08